Dag 4, hur började mitt hästintresse?

Ja, jag har ju inte alltid gillat hästar, när jag var liten var jag lite rädd för dem och tyckte dem luktade äckligt xD
Men i tvåan/trean var jag och några andra på något som hette idrottsskolan, där man fick testa på olika sporter och så. Ridningen var just på råda, där jag rider nu. Jag tror jag hade följt med Amanda till stallet någon gånger innan, i alla fall var jag väldigt förväntansfull och så. För det verkade rätt kul, men också läskigt.
Så kom jag till stallet med de andra och tyckte inte det luktade så gott xD men jag vande mig. Sen fick man typ göra i ordning två hästar, shettisen Fia och korsningsponnyn Elsea (som nu är död :'( ). Jag hjälpte till med Fia, men var väldigt försiktig och så.
Sen skulle man rida, man fick rida två åt gången i typ tio minuter? Har glömt det nu xD Men jag red Fia i alla fall, och tyckte det var jättekul! Sen skulle jag trava, och det var första gången jag red (när jag var liten vågade jag som sagt inte) så jag satt där och skumpade xD men kul var det!
Gången efter tyckte jag inte det luktade det minsta äckligt eller så, och då skulle jag rida Elsea. Jämfört med Fia tyckte jag hon var enorm (hon var en c-ponny xD) och vågade inte trava :D hihi
men efter det började jag tjata hemma om att få rida, och mellan fyran och femman var jag på ett dagridläger på råda, där jag hade Salea, hon jag skötte förut om ni kommer ihåg? Men då skötte jag henne inte direkt xD men jag var rädd för henne för att hon kan bli så sur och kan bitas och sparkas. Men att rida var hon super!
Innan lägret sa jag typ "men om jag gillar det, får jag börja rida då?"
och mamma och pappa sa "vi får se!" men det fick jag! :D och sen dess har jag ridit :) men det var så det gick till :D och nu rider jag i en 1+ och har världens bästa medryttarponny :D
Kram! <3


Kommentarer
Postat av: Sara

Söt ponny :)

2011-12-10 @ 22:04:59
URL: http://tvaryttareenponny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0