Hoppning <3

Hejhej! Jag har precis kommit hem från stallet och en bra ridlektion :D Jag red Bamse, blev inte så glad när jag såg det, och det blev ju inte bättre av att alla sa att han brukade bocka :S
Men jag bytte inte bort honom för jag kunde lika gärna testa när michaela tyckte jag skulle rida honom.
Så jag spolade (blev typ en rundtur i stallet för han är jättestark och var inte sugen på att gå ner i spolspiltan direkt), borstade, sadlade och tränsade, och sen var det dags att gå ner. Jag spände sadelgjorden och satt upp. Jag var väääldigt nervös när jag satt och fixade stigbyglarna, för jag hade aldrig ridit honom innan.
Sen skrittade vi på långa tyglar och skulle göra självständiga halter, och det var lite jobbigt för Bamse lyssnade inte :/ men några gånger gick det!
Sen skulle vi trava och hans trav var jätteskumpig :S ändå red jag lätt men den var så skarp! Tur att jag inte skulle sitta ner haha :D
Sen skulle vi komma på några bommar, och jag visste inte hur Bamse skulle göra, så jag var lite nervös där med xD men det gick superbra! Sen skulle vi komma på ett hinder i ström också, och det gick också bra.
Sen skulle vi hoppa en bana en och en, kan rita en bild på hur den ser ut, den kommer längst ner typ :)
Men det var tre hinder i alla fall, som man skulle hoppa i trav. Jag gjorde en väldigt liten sväng först x) haha så jag kom helt fel på första hindret som var ett minikryss. Men han hoppade ändå! Duktiga Bamse <3 sen kom vi på nästa hinder, och då hoppade han verkligen istället för att trava över :D det var jättekul! Sen blev det lite galopp efter också :D och tredje gick lite bättre än andra, han hoppade fint och galopperade efter :) sen när alla hoppat banan fick vi hoppa ett sista hinder i ström, sen skrittade vi av och sen var lektionen slut :(
Sen frågade jag michaela om jag kunde få brio eller fleur nästa vecka (bamse var super när man hoppade men jag vill inte rida dressyr på honom...), men hon sa att det var så många som ville ha just dem :( så att hon inte visste riktigt...
men så frågade jag om Atlas också, och då sa hon att jag kanske skulle få honom och skrev upp mig på honom inom parantes :D yayayay! hihi har inte ridit honom sen i somras men han är piggare nu :D
Aja nu ska jag ringa amanda :D kram!
här är bild på bamse från hemsidan plus banan:


Kommentarer
Postat av: agnes

Det var as kul att hoppa <3 <3 <3

Du såg inte alls ut som du skumpade mycket men jag vet hur det är XD

2011-12-23 @ 22:46:44
URL: http://horsebestfriends.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0