Sista (men en av de bästa) ridlektionen för i år!

Hejsan, ligger i sängen och har det mysigt, med fötterna på huvudkudden som jag brukar när jag inte sover x) vet inte varför, jag bara hamnar åt det hållet xD
Aja nog pratat om det i alla fall, idag har jag ju ridit! Jag red Fleur, sötisen <3 Blir lika glad varje gång jag ser mitt namn stå på henne.
Nybörjargrupperna innan oss blev longerade på Brio och Fleur, så jag och Isabella hade inte så mycket att göra, vi tittade lite när de longerades, och gick lite hit och dit :D
Sen var det dags för mig att rida! Först kändes mina stigbyglar ojämna, så jag ändrade dem, men sen när jag red blev de ojämna igen :( så sadeln låg typ lite snett först eller nåt...
I alla fall, vi gjorde nån slags serpentinbågar i skritt och trav i båda varven, gick ganska så bra!
Sen skulle vi galoppera på volterna, och Fleur var jätteduktig <3 det var bara jag som klantade till det lite med avstånden och så haha xD
Men sen gick det super, jag satt ner (lättare än på Masse säger jag bara), fixade till avstånden lite hyfsat och gjorde galoppfattning, oxh Fleur reagerade direkt <3 (till skillnad från Masse -.-) såå duktig var hon! Och hennes galopp är typ den lättaste att sitta ner i hittills :D duktig var hon <3

Hade tänkt börja med en utvärdering av dagens ridpass-grej! Heh, ni fattar nog inte vad jag menar nu, men jag gör en mall som jag fyller i efter varje ridpass, som en utvärdering :) Så idag blir det väl premiär :D
********************
Dagens ridpass, mall
Datum: 29/12
Häst: Fleur
Paddock, manege eller ut: Manege
Detta gjorde vi: Serpentinbågar, ganska mycket trav
Det som gick bäst: Det mesta gick bra, men kanske ställningarna
Det som gick sämst: Avstånden!
Såhär var min häst: Lagom pigg, snäll och lydig :)
Något bus?: Nepp
Detta ska jag tänka på till nästa gång: Fixa till avstånden bättre
Betyg på lektionen (1-10): 9 <3
********************
Ser ni vem som är bakom mig? :D <3 Kram!


Kommentarer
Postat av: Lögnare^^

Va du ljuge r>.<

2011-12-29 @ 21:40:52
Postat av: agnes

neeeeeeej

2011-12-29 @ 22:53:47
URL: http://horsebestfriends.blogg.se/
Postat av: Isabella

Jag tyckte du var jättebra iallafall. Fast jag vet ju inget om hästar så :P

2012-01-01 @ 00:26:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0