Dag två: vad är så speciellt med din häst?

Asså, Lillma är ju inte min egna häst som sagt, och jag känner henne inte så bra än, tyvärr :( för jag har henne bara var fjortonde dag.
Men första gången jag kom till Emelies stall så hade jag aldrig sett henne förut. När jag kom in där så var det tre boxar på rad. Först en haflinger som såg ut att vara för stor för att vara en b-ponny. Sen gick jag vidare till nästa box där det var ännu en haflinger. Och i den tredje boxen, längst in, stack det upp ett litet fuxfärgat huvud över kanten. Det var så gulligt <3 min lilla Lillmapluttis var det :D
Men hon är oerhört snäll och lugn när man gör i ordning henne, hon bara står där som en liten ängel och låter en göra vad man vill (nästan xD). Sen när man har suttit upp vill hon inte stå still utan är jätteivrig över att få komma iväg <3 fast sen när man rider är hon lite seg xD
Men hon är supergullig, och hon är mycket svårare att rida än ridskolehästar eftersom hon inte är lika utbildad (eller det borde hon inte vara i alla fall :3) och inte rids så ofta. Men ja, hon är speciell <3


Kommentarer
Postat av: Agnes

Svar: Jag tror att jag har någon när hon sprutar eld!

Kan kolla, om jag har det lägger jag upp dom på bloggen!!!

2011-11-28 @ 18:25:23
URL: http://horsebestfriends.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0