Trea :D

Hejhej! Nu ska ni få höra om min dag :D
Först så var jag ju hos Lillma, och jag åkte dit vid ca halv två. Hon hade haft täcke (tack och lov) så hon var bara blöt (det var inget regntäcke) och lockig i hela pälsen hihi :D
Men jag borstade henne och så, och sadlade och tränsade och gick ner till paddocken i regnet :/ då hördes det skott från skogen, för det var typ älgjakt. Så jag fick vänta lite med att sitta upp.
Men sen gjorde jag det då och kunde börja rida. I början var hon väldigt rädd vid ena långsidan, och skenade iväg ett antal gånger :p men sen skulle jag göra voltige, så Emelie longerade då och så fick jag typ sträcka ut armarna och lägga händerna på hjälmen och sånt i trav. Sen skulle jag snurra runt ett varv på henne i skritt, fast det gick inte så bra för jag har typ sämst balans :p så jag fick göra det när hon stod stilla istället haha :D
Men sen skulle jag galoppera, och då hade jag tyglar :D men först var hon seg men sen smackade Emelie på henne väldigt mycket så att hon blev en racerponny hihi :D
Men sen tog hon av longeringslinan och jag skrittade av och satt av :) sen fick hon stå inne eftersom det regnade så. Fast sen slutade det regna -_-
men sen åkte jag hem då och ringde Amanda. Sen åkte vi till spökvandringen! Den går ut på att man ska höra en spökhistoria, och sen går man en tipspromenad i skogen som handlar om just spökhistorien. Och sen är det personer som hoppar fram och skräms :D men det var jättekul :D Jag och Amanda kom trea!
Men nu är jag 99% säker på att jag ska sluta sköta Salea, båda dagarna. Dels för att jag inte har tid, och dels för att jag inte älskar henne så som jag gör med typ Brio... Ångrar verkligen att jag slutade på honom :'( Jag är väldigt duktig på att göra fel.. Menmen, sånt är livet antar jag :/ jag får ju fortfarande vara med honom och borsta honom och så, och sen ska jag rida honom på torsdag också <3
Aja, kram!

Halloweenmuffins från ett ipadspel :D :


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0